onsdag 23 oktober 2013

Visdomstand.. som man inte blir klok på

Igår var en rolig dag.. eller inte. Det var dags att dra en av mina visdomständer, vilket är det första steget i min process att få ett rakare och mer fungerande bett. Denna tand, som satt i min högra nedre käke, växte snett och rätt in i en annan tand. Och dess rot var böjd som en krok, vilket gjorde det hela knepigare för min tandläkare. 1,5 timmar tog det då det var en envis tand som inte ville komma loss men jag tycker att min proffsiga tandläkare och hans väldigt snälla sköterska gjorde ett bra jobb. Det var nog lite kämpigt för dem också. Självklart var jag bedövad men jag använde ändå alla mina yoga- och meditations-knep. Djupandning och försöka flytta fokus till en annan kroppsdel än huvudet. Jag låtsades till och med att jag spelade piano ett tag för att flytta koncentrationen till mina händer.
Efteråt hade jag stygn och bomull i munnen samt att bedövningen i halva ansiktet gjorde att jag pratade som om jag var lite.. uhm.. "speciell"..
Idag är jag hemma för att vila och knapra värktabletter. Min högra kind är ganska uppsvullen och jag påminner lite om Lina i "Emil i Lönneberga" när hon hade tandvärk och Emil skulle försöka hjälpa henne att dra tanden.
Nu ska jag äta en mosad banan.. Flytande och mjuk föda från och med nu.

En ska bort. Gissa vilken!

Vampyrtand?

Man blir lite sne av bedövningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar